Újabb gyöngyszem, a hazai underground legmélyebb bugyraiból, a budapesti Oaken személyében. Magukat az urak, kísérletezős hardcore-ként definiálják, ez teljes mértékben igaz is. Épp úgy meg fér a zenéjükben a a doom-os, sludge-os hömpölygés mint a hardcore-os/crust-os agresszorkodás, vagy éppen a post-metal-os elszállás. Nekem hangzásilag és szövegvilágilag is a Fall Of Efrafa és a Downfall Of Gaia munkássága ugrott be. Ha egy mondatban kellene összefoglalnom azt mondanám ,hogy súlyos és olyan sötét , mint az ördög öregannyának valaga egy felhős nyári éjszaka. Mindezt teszik egy bő 40 percben.

A kezdő Monastery, egy igazi death/doom szörnyeteg, erőteljes csapásával indít, ami egy sludge-os mocsárban tocsogásba csap át, hogy az utolsó perceket egy elszállós ambient résszel zárja. Már itt látszik ,hogy jól felépítet, kerek dalokra számíthatunk. A Killing Fields, egy hasonlóan apokaliptikus hangulatott árasztó, ambient résszel indít, amibe lassan, alattomosan, kúszik-mászik be a dob és a gitár. Teremtve ezzel egy vészjosló, sejtelmes hangulatot, majd szép lassan építik fel a katarzist, ami egy fej leszaggató, hardcore/crust zúzdában nyilvánul meg. Csak hogy végül, ismét a bűzlő mocsárban találjuk magunkat. Egy nyugtató, pszicheledikus introval indít a Hyena. Bár az előző két dalt végig hallgatva sejthetjük, hogy nem fog sokáig tartani a nyugalom. A lassú menetelés egy death/doom/post zakatolásba csap át, ami önkéntelen bólogatásra készteti az embert. Az újabb pszicheledikus részre egy kellemes női ének kapcsolódik be, hogy átvezessen minket a következő őrületbe. Mindezt tarkítva, a lemez eleje óta jelenlévő, vészjosló vokállal,ami igencsak változatosra sikerült, a különböző hangszínű üvöltésekkel, hörgésekkel és egyéb dobhártya szaggató nyalánkságokkal. A lágy női énekkel pedig, kellmes ellentétett alkottak. A lezárás pedig ismét egy doom/sludge mókában jött el.Hip-hop el is jött, ha nem is vuk de a lemez utolsó, dala a Damnatio Memorie. Ami egy olyan betonozó riffel indít, hogy minden death/doom kedvelő, csak elégetett vigyorral fog rá bólogatni. A háttérben meg bújó, egyházi énekek pedig csak tovább színesítik ezt az amúgy sem unalmas lemezt. Majd pedig, post-metalos középtempós témák, tesznek pontott, a King Beast végére.

Ez egy nagyon erős bemutatkozó lemez, egy kis hazánkban még csak szárnyait bontogató stílusban. A hosszú dalok ellenére, végig izgalmas és fent tartja a figyelmet. Egy sötét, vészjosló atmoszférával operáló, nehezen befogatható de mégis egyszerre lágy és sok apró részletett tartalmazó muzsika ez, ami kellő odafigyeléssel és fejhallgatóval hallgatva mutatja meg az igazi szépségét. A lemez egy puritán de a zenéhez tökéletesen passzoló, borítóba van csomagolva, ami Nagy Viktor keze munkáját dícséri. Mind ez pedig az Alerta Antifasicta Records kiadónál, látott napvilágot. Ha nagyon kötekedni akarnék azt mondanám, hogy a hangzás elbírt volna még egy kis súlyt és akár mocskosabb is lehetett volna picit de ez már egyéni ízlés kérdése.

A zenekar név szerint G,Zs,D,G,F ami számomra egy igen szimpatikus attitűdről tesz tanubizonyságot. A lényeg a zene, nem pedig az ember mögötte. Bár ez már csak egy teljesen szubjektív meglátás. A zenekar összes anyaga egy táblacsoki áráért megvásárolható, a bandcamp oldalukon.

https://oaken.bandcamp.com/