Sok ember van, akinek semmit nem mond a Voivod név, ellenben sokaknak igen. Egyike azon zenekaroknak, akiket ennyi év távlatából is érdemes felkutatni, megismerni. Sokkal inkább, mint a mostanság megjelenő street food albumokat. Máig aktív zenekarról van szó, és annak ellenére, hogy mai albumaik nem érik utol minőségben a klasszikus kiadványaikat, fércmunkát soha nem préseltek hanghordozóra. Ezt az örökséget hivatott a Vektor táplálni első két albumán, magasra emelve a techno thrash zászlaját, olyannyira, hogy az eredeti zenekar se volt képes mellé szegülni. Az elmúlt évtizedben felnövekvő generációnak súgom: a techno thrash nem az idétlen tingli-tangli szenny előszó, hanem a technikás thrash, ahogy anno hívták e stílust.

Most azonban rájár a rúd a a 2002-ben még Locrian, majd 2004-től Vektor néven elhíresült bandára. Az egész lavina azzal indult, hogy alig száradt meg a tinta a csapat lemezszerződésén (tavaly szeptemberben a Century Mediával szerződést), a Vektor-t szinte azonnal ki is rúgták a kiadótól. A zenekar és a lemezcég közötti megállapodás hatalmas kommentháborút váltott ki a közösségi médiában, mivel az énekes David DiSantót szexuális zaklatással vádolták – amit a zenész hivatalos üzenet formájában tagadott. A Vektornak január végén a 70 000 Tons of Metal fesztiválon kellett volna fellépnie, ám most a hajóút szervezői is törölték az együttes koncertjét a programból.

A zenekar 2016-os Terminal Redux lemezéről ITT olvashattok bővebben.