Új zenei podcasttal bővül a paletta: a Dűlő arra vállalkozik, hogy leültet két, teljesen különböző zenei közegből érkező művészt, hogy megosszák egymással kedvenceiket és a műsor végére dűlőre jussanak, azaz megtalálják azt a dalt, ami a közös nevezőt jelenti számukra. A Dűlő első műsorában Áron András ’Apey’ és a Parno Graszt énekes-gitárosa, Oláh József keresték a közös hangot. 

A Dűlő ötlete két zenésztől, Makay Annától (MA’AM néven írja zenéit, játszik a MA’IWA c. projekteben és az AZVLM szervezője) és Palágyi Mátétól (a Bohemian Betyars alapítója, UbikTúra szervezője) származik: „Mindketten különböző zenei közegből jöttünk és nagyon élveztük a másik szubkultúrájának a megismerését. Hihetetlen, hogy mennyi értékes, és izgalmas ember él egymás mellett egy ilyen pici országban. A podcastünkkel egy hidat szeretnénk megépíteni a közösségek között, hogy megismerjük egymást, bemutassuk a zenénket a nagyvilágnak”– meséli az ötlet születéséről Máté. 

„A fő célunk, hogy nyitottabbak és érzékenyebbek legyünk egymás felé” – veszi át a szót Anna. – „Olyan zenei műsort szerettünk volna készíteni, ami a diverzitás felé tereli a hallgatókat, a vendégeket és persze minket is. Alapvetően mind a ketten nagyon nyitott zenehallgatók vagyunk, vagyis könnyen találunk adott dalokban pozitív elemeket, ami miatt tök könnyen megértjük, hogy az miért szerethető mások számára.”

A névválasztás is a kompromisszum keresésre, a másik elfogadására utal. A műsorban minden alkalommal két különböző zenei stílusban mozgó zenészt hívnak el, akik csak a stúdióban tudják meg kivel kerülnek össze, így a párosítás mindig meglepetés. A cél, hogy idővel lehetőleg minden szubkultúrából legyenek vendégek a metáltól kezdve, a popon, kísérleti elektronikán, punkon és világzenén át a legkülönfélébb műfajokig. Ezt jól mutatja már az első adás is, ahol a főként kemény zenékben jártas Áron András ’Apey’ ült le beszélgetni a cigányzenét játszó Parno Graszt énekes-gitárosával, Oláh Józseffel. Hogyan fejlődött a metálban az üvöltés és van-e értelme a szövegnek? Mit használnak a cigány zenekarok kanna helyett és mit jelent a csujogatás? Mi most a trendi cigányzenei stílus és miért vannak „kihalóban” a magyar metál zenekarok? Mindezt és hogy végül hogyan jutottak dűlőre, itt lehet meghallgatni: https://linktr.ee/dulopodcast 

A vidám hangulatú műsorok végül nemcsak arra mutatnak rá, hogy milyen sok különféle zenei közeg él egymás mellett Magyarországon, hanem arra is, hogy a legnagyobb különbségek ellenére is megtalálható a közös nevező. Ennek bizonyítékaként az adás elején még egymás számára ismeretlen zenészek gyakran már közös jammelésről beszélgetve távoztak. 

A Dűlő adásai kéthetente jelennek meg és elérhetők lesznek az összes zenei szolgáltató felületén, illetve minden második csütörtökön a Lahmacun Rádióban is visszahallgathatók lesznek.