Az 1998-as Houston, We Have a Problem albuma után The Madness Of It All címmel egy négyszámos EP-vel jelentkezett Jason Bieler, a Saigon Kick gitáros/dalszerzője, amely teljes egészében meghallgatható. Jason a következő hónapokban ezzel az anyaggal koncertezget majd, de sajnos csak kizárólag Észak-Amerikában.
A Saigon Kick mostanában csak szórványosan aktív, bár léteznek: Bieler elsősorban önálló karrierjét egyengeti. Márciusban ugyanakkor részt vett egy speciális gálakoncerten Matt Kramer énekessel közösen, amelyet a parklandi Marjory Stoneman Douglas középiskolában elkövetett vérengzés áldozatainak emlékére tartottak.
A ’90-es évek elejének rockzenei őrségváltására a mai napig előszeretettel szokás úgy hivatkozni, mint amikor az igazi egyéniségek kisöpörték a színről a futószalagon gyártott konzum-rockot. A floridai Saigon Kick példája ugyanakkor elég jól mutatja, mennyire egyoldalú és torz ez az értelmezés: Matt Kramer, Jason Bieler, Phil Varone és Tom DeFile vesztét épp az okozta, hogy túlságosan egyediek voltak, és ugyanúgy nem lehetett őket besorolni a hajmetal-éra épp parkolópályára tett sztárjai közé, mint ahogyan az alternatívabb vonalra sem passzoltak igazán. Így eshetett meg, hogy a csapat eredeti felállása még úgy is földbe állt 1992-es második lemezük, a The Lizard után, hogy egyik daluk bekerült az amerikai Top 20-ba, az albumból pedig világszerte több mint 800 ezer példányt adtak el.
A Saigon Kick 1988-ban alakult a floridai Coral Springsben, Jason Bieler gitáros, Matt Kramer énekes, Tom DeFile basszer és Phil Varone dobos jóvoltából. A csapat eleinte hagyományosabb, a korszellemnek megfelelő hajmetalban utazott, ám egy koncertélmény alapvetően változtatta meg a hozzáállásukat mindenhez.
A zenekar vízióját a kezdettől fogva Bieler adta, akinek egyszerre feszes és dallamérzékeny gitárjátéka, kivételes dalszerzői tehetsége helyből kiemelte a bandát a helyi színtér tucatbandái közül, ám színpadi arculatukért jelentős mértékben az excentrikus, művészléleknek számító Kramer felelt.