Az elmúlt két év kétségkívül a Batushkáról szólt az európai extrémzenei világban, hiszen a közép-keleti térképen a Behemoth óta nem volt képes zenekar ennyire magára irányítani a rajongók, a szakma és a világi szempárak figyelmét. Az eddig egyetlen nagylemez, a Litourgiya nemcsak zeneileg, hanem formai szempontból is egy kiforrott nyilatkozat: a pravoszláv énekeket megidéző dalszövegek óegyházi stilizáltsággal minden isteni kinyilatkoztatásban kicserélték az alanyt az énre, miközben a zenei eszközökben is tetten érhető a szakralitás a kórusoknak és az epikus dalszerkezeteknek köszönhetően. Ez épp elég volt ahhoz, hogy orosz ortodox radikálisok ellehetetlenítsék a Batushka tervezett – elővételben teltházas – oroszországi koncertjeit, és ez csak még nagyobb figyelmet irányított a koncertjein is az ortodox rituálét imitáló produkcióra, ami hamar Európa vezető metalfesztiváljainak plakátjain találhatta magát.

Év eleje óta azonban egyre kuszább hírek érkeztek a lengyel csapat háztájáról. A jelek szerint két részre szakadt a csapat, és nagyon úgy fest, hogy a helyzet tisztázása csakis jogi úton lehetséges. A Batushka alapítója, kitalálója, Krzysztof “Derph” Drabikowski egy videóüzenetben foglalta össze az álláspontját, miközben az énekes, Bartłomiej “Bart” Krysiuk nélküle, új tagok toborozásával igyekszik továbbvinni a Batushka nevet. Derph egyelőre nem tudja megakadályozni, hogy a Bart vezette Batushka lemezt adjon ki és koncertezzen, és elképzelhető az is, hogy a lengyel bíróság végül Bart javára dönt majd, mindenesetre itt van Derph új lemeze, amit ő a váratlanul nagy sikert aratott első Batushka album, a 2015-ös Litourgiya igazi folytatásának tart.