A kaliforniai Ranch Studios mélyén, a producer Mike Crossey – aki olyan csapatokkal dolgozott már együtt, mint a The 1975, az Arctic Monkeys, a Foals vagy a Twenty One Pilots – irányításával készült el a brit alternatív rockbanda, az idei Szigeten majdnem fellépőNothing But Thieves második lemeze, amely Broken Machine címmel szeptember 8-án jelent meg.

Az ötfős csapat a budapesti fesztivál utolsó napján játszott volna, ám mivel az énekesüket kórházba kellett vinni, a már a helyszínen tartózkodó zenekar kénytelen volt lemondani a bulit. Szerencsére nem volt annyira nagy a baj, így a lemez megjelenését nem fenyegette semmi. Ráadásul a Broken Machine megérkezését nagy várakozás előzte meg, köszönhetően az olyan, előzetesen bemutatott daloknak, mint a lendületes Amsterdam, vagy a ragyogó ballada, a Sorry.

Az új lemezre hatással volt a Kintsugi japán művészeti ág, amely szerint egy tárgy törötten még gyönyörűbb lehet, mint normál állapotában, és az aranyozott ragasztású test is ezt szimbolizálja a borítón: a repedések akár büszkeségre is okot adhatnak. A 2015-ös debütáló albummal sok hívet szerző Nothing But Thieves pontosan ezt akarja kifejezni az új dalokkal: a Conor Mason énekes vezette együttes az elmúlt két év minden nehézségét, tapasztalatát és erényét igyekezett belevinni a friss szerzeményekbe.

A fiatal srácok népszerűségét jól jelzi, hogy idén a rangos Glastonbury fesztiválra is meghívást kaptak, a novemberben startoló brit turnéjuk állomásainak több mint fele pedig már most teltházas.

A zenekar nevét viselő első albumból 250 ezer példány kelt el, és több mint 174 millió kattintást számlál a különböző stream oldalakon. Az ötös vendégként játszott a Muse turnéján, 20 ezer ember előtt léptek fel Dél-Koreában, és a legismertebb amerikai televíziós show-műsorokban (James Corden, Jimmy Kimmel) is megmutathatták tudásukat. Ennek hatására a bemutatkozó anyaguk 2016 legjobban fogyó brit rock debütálása lett a tengerentúlon.