Hosszas kihagyás után ismét Forma 1-es autókon levő gumik koptatták a pályát, a nagy visszatérés azonban nem úgy sikerült, ahogy kellett volna…

Már a szabadedzések se teltek teljes békében, mint a Tisza háborgása, úgy mosta a versenyzőket a szűnhetetlen eső. A csúcs a szombati időmérő edzés volt, ahol nem kevesebb, mint 3 piros zászlót láthattunk, 3 falhozcsapódás miatt. Az első kamikaze-jelölt  a Toro Rosso-s Jaime Alguersuari volt, aki szédületes tempó következtében érkezett a gumifalba. A pilóta ugyan kiszállt az autójából, ezt azonban meglehetősen sokáig tette, ezáltal apró aggodalmat keltve, mindazonáltal kiderült, hogy vélhetően a biztonsági öv ragadt be… 4 percre rá Timo Glock (Toyota) csapódott falba, mert egy olyan szakaszon, ahol padlógázzal mennek a versenyzők, nem tudott kanyarodni, és ő is nagy tempó mellett ütközött falnak. Ő nem volt ilyen szerencsés, bal lába megsérült az ütközés során, így a másnapi futamon sem tudott részt venni. A záróműsört Sebastian Buemi (Toro Rosso Ferrari) szolgáltatta, aki szintúgy öszetörte autóját, bár tovább tudott menni (vezetőszárny nélkül…) A harmadik etap is pördüléssel kezdődött, Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) alatt csúszott meg az autó, ám a finn lassú tempóval sodródott, így nem történt baleset. Ezután minden \”rendben\” zajlott, a német Sebastian Vettel (Red Bull Renault) magabiztosan megnyerte az időmérő edzést (Q1, Q2 győzelemmel zárt emellett). Mögötte Jarno Trulli és Lewis Hamilton végzett. 6 embert hátrébbsoroltak, többnyire a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt, ám Liuzzi váltócseréjével érdemelte ki a büntetést. Büntetettek: Button, Barrichello, Liuzzi, Buemi, Sutil, és Alonso A másnapi futam ennél nyugodtabban zajlott le. A rajtnál sok esemény nem történt, Lewis Hamilton a KERS segítségével leelőzte Trullit, ám Vettel-el szemben elmaradt, ami ezen a pályán egy győzelemmel ér fel az 1. helyezettként elfordulónak.
A 14. körben Adrian Sutil próbálkozott Heikki Kovalainen előzésével, ami jól sült volna el, ha Kovalainen nem okoz kisebb balesetet, minek következtében mindketten a kavicságyban kötöttek ki. Ezt kihasználta a VB-éllovas Button, és a 8. helyre zárkózott fel, melyet meg is tartott. Nagy előzések, kísérletek nem voltak, csupán Trulli előzte vissza Hamiltont, mivel a brit 2 körrel hamarabb tankolt, így a sorrend változott. A végefele Alguersuari nosztalgiázott, falnak csapódott, így beküldték a safety-cart, ez azonban nem segített, mert Hamilton és Raikkönen KERS-e is befuccsolt. Így Vettel magabiztosan nyerte a versenyt, életben tartva VB-cím szerzési esélyeit, viszont új motorja nincs több…

Végeredmény

1. Vettel – Red Bull-Renault

2. Trulli – Toyota

3. Hamilton – McLaren-Mercedes

4. Raikkönen – Ferrari

5. Rosberg – Williams-Toyota

6. Heidfeld – BMW

7. Barrichello – Brawn GP-Mercedes

8. Button – Brawn GP-Mercedes

9. Kubica – BMW

10. Alonso – Renault

11. Kovalainen – McLaren-Mercedes

12. Fisichella – Ferrari

13. Sutil – Force India Mercedes

14. Liuzzi – Force India Mercedes

15. Nakajima – Williams-Toyota

16. Grosjean – Renault

17. Webber – Red Bull-Renault

VB pontállás

1. Button – Brawn GP-Mercedes 85 pont

2. Barrichello – Brawn GP-Mercedes 71 pont

3. Vettel – Red Bull-Renault 69 pont


Konstruktőr

1. Brawn GP 156 pont

2. Red Bull-Renault 120,5 pont

3. Ferrari 67 pont

A következő futam az esőerdők hazájában, Brazíliában lesz 2 hét múlva.