Szabadedzés:

Az idei évben változás következett be: az első szabadedzést Ausztráliában tették meg a pilóták 2 hét késéssel, miután eltörölték a bahreini nagydíjat a helyi zavargások miatt. Feszült várakozás övezte az edzést, mivel a tényleges erőviszonyokról itt kaphattunk hiteles képeket. Meglepetésre azonban a helyzet szinte semmit sem változott a tavalyi szezonhoz képest: A Red Bull az élen járt, de a McLaren is hatalmasat lépett előre, míg a Ferrari szolidabban kezdett. Bizakodásra adott okot a Mercedes GP: a 4. helyet is el tudták érni az első szabadedzésen. Az újoncok is meglepetést okoztak: Sergio Perez (Sauber) és Paul di Resta (Force India) méltán felvették a versenyt saját csapattársaikkal, ami nem rossz teljesítmény elsőre. Csalódást okozott a Team Lotus, akik a nagy ígéretek helyett a tavalyi formát nyújtják: csak a Virgint és azt a Hispániát verték el, akik 1 installációs kört futottak.

Eredmények:
1. edzés: Webber, Vettel, Alonso
2. edzés: Button, Hamilton, Alonso
3. edzés: Vettel, Webber, Hamilton

Időmérő edzés:

Az időmérő edzés menete nem változott: Q1, Q2, Q3. A feladat: minél tovább jutni. A szabályok viszont annál inkább változtak: bevezették ismét a 107%-os szabályt, melynek értelmében nem indulhatnak el a futamon azok a versenyzők, akik a Q1-ben futott leggyorsabb körhöz képest kívül esnek a 107%-os határon. Ennek köszönhetően a rajtrács máris szabadabb lett, ugyanis a két Hispania nem tudta magát beverekedni ebbe a szabályba, 1,5 másodperces elmaradása volt Liuzzinak Vettelhez képest. További szabály, hogy a KERS és a DRS használata engedélyezett volt: előbbi a Kinetikus Energia-Visszanyerő Rendszer, mellyel 6,6 másodpercig 80 lóerőt nyernek a pilóták. A DRS az állítható hátsó szárny, melynél felnyílik a lemez, ezáltal 10 km sebességet nyernek a pilóták. Ezt azonban csak egyenes szakaszon tudták használni (automata lezárás fékezésnél), futamon pedig csak előzésnél alkalmazható). De a legnagyobb meglepetést egyértelműen a Lotus-Renault okozta: míg Petrov a 3. helyen zárta a Q1-et, addig csapattársa a Q2-be se jutott be, a 18. hellyel kellett beérje. Mint mondta Heidfeld, a forgalom miatt nem tudott megfelelő időt autózni.

A Q2-t Barrichello hamar rövidre zárta: kipördülésének köszönhetően a kavicságyban kötött ki, s visszatérni nem tudott, így idő nélkül a 17. helyen maradt. Vettel pokoli tempót ment, 6 tizeddel maradtak el mögötte. Schumacher okozott nagy meglepetést a 11. helyével, így a Mercedest csak Rosberg képviselte a Q3-ban. Valamennyi újonc szintén a Q2-ben esett ki.

A Q3 végleg megpecsételte a sorrendet: Vettel 1.23:5-ös idejét megközelíteni sem tudta senki, annak ellenére sem, hogy a német pilóta KERS-t sem használt. Webber sokáig tartotta a második helyet, ám az utolsó pillanatban Hamilton megelőzte.

Végeredmény: Vettel, Hamilton, Webber, Button, Alonso, Petrov, Rosberg, Massa, Kobayashi, Buemi

Futam:

A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A rajt simán zajlott, gond nélkül jött el a mezőny. Vettel gyönyörűen elkapta a rajtot, és hatalmas előnyre tett szert hamar, és a KERS-t továbbra sem használta. Óriási rajtot mutatott be Petrov is, aki a 6. helyről rögtön feljött a 4.-re egy szép manőverrel, és Massa is az 5. lett a 8. helyről startolva. Ezután vívott óriási csatát Jenson Buttonnel, aki a szárnnyal és KERS-el sem tudta bevenni a brazil pilótát. Pár körrel később azonban átvágva egy kanyart elékerült, de visszaengedni nem volt lehetősége, ugyanis az időközben felzárkózó Alonso állva hagyta Massát, így ezért a manőverért boxutca-áthajtásos büntetést kapott. Schumacher eközben a kör végén defektet kapott egy rajtbeli kakaskodásnál, így hamar körhátrányba került a hétszeres bajnok.

Az első kerékcserék a 15. kör tájában történtek, de a sorrend nem változott, így Vettel vezetett továbbra is.

20110327_dobogo440Barrichello egy amatőr hibának köszönhetően kiütötte Rosberget, miután elfékezte magát egy kanyarban, és kiszúrta a német hűtőrendszerét. Barrichello eztán hátraesett, és a bizottság egy áthajtásos büntetéssel is „jutalmazta” tettét.

A nap meglepetésembere Petrov volt, aki a 3. helyet tartotta, és kétkiállásos taktikájának köszönhetően első ízben állhatott dobogóra, miután a befutó Vettel és Hamilton után őt intette a kockás zászló. Mögötte Alonso és Webber vívott nagy csatát, amelyből Alonso jött ki győztesen, Webber megcsúszásának köszönhetően. A Sauber is meglepetést okozott: Perez 7., Kobayashi 8. helyen zárt, azonban a csapatot kizárták, mivel a kocsi hátsó szárnya nem fellet meg a szabályoknak. A csapat fellebbezett, így még kétes a hivatalos végeredmény.

Eredmény (kizárással): Vettel, Hamilton, Petrov, Alonso, Webber, Button, Massa, Buemi, Sutil, di Resta.