A Red Bull pilótája, Sebastian Vettel magabiztosan nyerte meg az idei utolsó nagydíjat, és Alonso 7., valamint Webber 8. helyének köszönhetően 4 ponttal megelőzve a Ferrarist, világbajnok lett, így a Red Bull istállóé mind az egyéni, mint a csapatbajnoki cím, hasonlóan a tavalyi Brawn GP csapathoz, ahol Button volt a bajnok. Vettel így minden idők legfiatalabb pole-pozíció birtokosa, futamgyőztese, és világbajnoka.

Még a 60-as években volt utoljára olyan helyzet, hogy az utolsó futamon még 4 pilóta volt esélyes a VB cím elnyerésére. Az akkoriban még 7 futamos idény mára kibővült: idén 19 futamot láthattunk, és sokkal korszerűbb, gyorsabb autókat. Mint azt a kommentátorok is megfogalmazták: akármennyire is eseménytelen lesz a futam, végig izgulhatunk, hisz bárki is lesz a bajnok, megérdemli a végső győzelmet. Hasonlóan a tavalyi pályaavató futamhoz, itt se történt számtalan izgalom, viszont a győztes kiléte megismételte önmagát, habár akkor csak a versenyre volt kihatással, a VB-címre nem…

A futam gond nélkül rajtolt el. Vettel megtartotta vezető helyét, csupán Alonso esett visszább, miután Button megelőzte. A mezőny középső részében Schumacher autóját nem tudta tartani, és menetiránnyal szemben állt, mikor Liuzzi eltalálta őt, így mindkettejük versenye véget ért. A Safety Cart beküldték, és 4 kör múlva ment csak ki, mikorra a kiömlött olaj nagy részét eltakarították. Vettel ismételten bizonyította, hogy jól mennek neki az újraindítások, és meglépett Hamiltontól. A mezőny sorrendje nem változott, csupán Kubica tartott erődemonstrációt Sutilnak a 9. helyért.

Webber nem tudott menni kerekeivel, és a 11. körben cserélt. Kemény keveréken viszont jó időket tudott produkálni, bár beragadt Alguersuari (Toro Rosso) mögé, aki igencsak kellemetlen perceket okozott neki. Ennek volt köszönhető, hogy Alonso 15. körben ejtett kerékcseréjével vissza tudott Webber elé jönni, így mintha mi sem történt volna köztük. Igen ám, csak a tervbe egy előre be nem kalkulált tényező bezavart: Rosberg és Petrov már a biztonsági autós fázis alatt letudták kerékcseréjüket, és mindketten Alonso előtt voltak…

Hamilton a 23. körben cserélt kereket, Vettel pedig a 24.-ben, és a sorrend megmaradt köztük, habár Vettel 2., Hamilton pedig 5. volt, köztük Kobayashi és Kubica autóztak. Button ment az élen, ő pedig akkor még nem cserélt kereket, így csak idő kérdése volt, hogy Vettel átvegye a vezetést, mivel tizedekkel gyorsabb volt a britnél. Alonso eközben már Petrovot támadta, és a Ferrari, valamint a spanyol is döbbenten észlelték a problémát, miszerint a Renault messze gyorsabb az egyenesben.

A Renaultnak nehéz dolga volt: mindketten 1-1 vb-aspiráns ellen küzdöttek: míg Petrov Alonsot tartotta, úgy Kubica a Kobayashit megelőző Hamiltont, és derekasan állták a sarat. Kubicát csak a 46. körben sikerült megelőzni, mikor kötelező kerékcseréjére kihajtott a boxba. A Ferrari számára aggasztó volt a helyzet: 9 körrel a vége előtt Alonso a 8. volt, és csak Sutil volt már az egyetlen, aki nem állt ki kerékcserére. Hogy világbajnok lehessen, úgy a 4. helyen kellett volna beérnie, ehhez azonban már csak a szerencse hiányzott: vagy Vettel kiesése, vagy az előtte haladók közül bármely 3 ember kiesése segített volna. Alonso azonban Petrovval sem bírt el, s míg Vettelt a kockás zászló leintette, úgy a Ferraris titán csak döcögött. Mögöttük Webber fel is adta a versenyt már, csak körözgetett lágyan.

A leintést követően a hangulat még nem csapott tetőfokára a Red Bullnál: okulva a 2008-as példából (Hamilton az utolsó előtti kanyarban előzött) kivárták, míg a 4. helyen álló Rosberg áthalad a rajtvonalon, majd a banzáj onnantól vette kezdetét. A két nagy esélyes óriási csalódottsággal tért vissza a boxba (Webber eltűnt, Alonso pedig mutogatott Petrovnak, aki válaszul ráhúzta autóját kissé), viszont a 4. esélyes Hamilton és társa nagy lelkesedéssel gratuláltak a könnyeivel küszködő németnek. Vélhetően Vettel még most sem fogta fel, mi történt vele, hisz ő minden idők legfiatalabb bajnoka 23 évével, és 134 napjával.

Végeredmény:

1. Vettel RBR-Renault 25pont 2. Hamilton McLaren-Mercedes 18pont 3. Button McLaren-Mercedes 15pont 4. Rosberg Mercedes GP 12pont 5. Kubica Renault 10pont 6. Petrov Renault 8pont 7. Alonso Ferrari 6pont 8. Webber RBR-Renault 4pont 9. Alguersuari STR-Ferrari 2pont 10. Massa Ferrari 1pont

Egyéni bajnokság végeredménye:

1. Vettel RBR-Renault 256 pont 2. Alonso Ferrari 252 pont 3. Webber RBR-Renault 242 pont 4. Hamilton McLaren-Mercedes 240 pont 5. Button McLaren-Mercedes 214 pont 6. Massa Ferrari 144 pont 7. Rosberg Mercedes GP 142 pont 8. Kubica Renault 136 pont 9. Schumacher Mercedes GP 72 pont 10. Barrichello Williams-Cosworth 47 pont

Konstruktőri bajnokság végeredménye:

1. Red Bull-Renault 498 pont 2. McLaren-Mercedes 454 pont 3. Ferrari 396 pont 4. Mercedes GP 214 pont 5. Renault 163 pont 6. Williams-Cosworth 69 pont 7. Force India-Mercedes 68 pont 8. Sauber-Ferrari 44 pont 9. Toro Rosso-Ferrari 13 pont

 

A 2010-es szezon ezzel véget is ért, legközelebb 2011 márciusában bődül fel újra a száguldó cirkusz.